вчителя інформатики та математики

Математичні здібності

Математичні здібності — це здатність утворювати на математичному матеріалі узагальнені, згорнуті, гнучкі й обернені асоціації та їх системи. До складових математичних здібностей слід віднести:
- здатність до узагальнення матеріалу;
- здатність до оперування числовою і знаковою символікою;
- здатність до логічних міркувань, пов'язаних з потребою доводити, робити висновки; здатність до скорочення процесу міркувань;
- здатність до переходу від прямого до оберненого ходу думки;
- гнучкість мислення незалежно від впливу шаблонів.


Математика сприяє виробленню особливого виду пам'яті — пам'яті, спрямованої на узагальнення, творення логічних схем, формалізованих структур, виховує здатність до просторових уявлень.
Наявність математичних здібностей в одних учнів і недостатня розвинутість їх в інших вимагає від учителя постійного пошуку, шляхів формування і розвитку таких здібностей у школярів.
Рівнева диференціація з урахуванням психології математичних здібностей учнів збільшує можливості роботи вчителя. Такий підхід створює умови для розвитку здібностей учнів, які мають природжені задатки до занять математикою, і забезпечує посильною роботою учнів, які не мають таких
 - принцип випереджальне навчання; 
- принцип різноманітності пропонованих можливостей для реалізації здібностей учнів;
- зростання ролі позаурочної діяльності;
- принцип розвиваючого навчання;
- принцип індивідуалізації та диференціації навчання;
- принцип створення умов для спільної роботи учнів при мінімальній  участі вчителя;
- принцип свободи вибору учням допомоги.
Вчитель для роботи з обдарованими дітьми. Їм потрібно, бути готовим до виконання різноманітних обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей бути цілеспрямованим і наполегливими переконуватиме використовувати у своїй діяльності інноваційні методи та технології навчання й розвитку дітей.
Удосконалити навчально-виховний процес, роботу з обдарованими дітьми, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук допомагають: 
  1. олімпіади з базових дисциплін; · олімпіади з творчого мислення; 
  2. олімпіади з кмітливості та логічного мислення; 
  3. конкурси;
  4. конкурси знавців математики та логічного мислення; 
  5. інтелектуальні ігри: "Ланцюжок", "Так чи Ні", "КВК", "Ерудит", "Поле чудес", "Брейн-ринг", "Перший мільйон", "Щасливий випадок", "Бізнес", "Інтелектуальний хокей", "Вікторина", Рольова гра", Дотепник", "Що? Де? Коли?", "Колесо фортуни", "О, щасливчик", "Зоряний час", "LG-Еврика", "Найрозумніший"... 
Елементи змагань, що містяться в іграх, сприяють розвитку здібностей творчого мислення, залучають учнів до активного життя. Розв'язуючи ребуси, кросворди, учні поступово починають складати власні головоломки, що сприяє розвиткові пам'яті, уваги, кмітливості, учні вчаться:
- самостійно працювати з літературою;
- аналізувати та систематизувати отримані дані;
- робити висновки. 

Немає коментарів:

Дописати коментар