вчителя інформатики та математики

Фізкультхвилинка

Методичні розробки та рекомендації до проведення фізкультурних хвилинок


Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя, зміцнення фізичного та психічного здоров’я дитини є одним із пріоритетів освіти.
Загострення проблеми здоров’я, ставлення до здоров’я як до особистої і державної цінності, вимагає зміцнення здоров’я і профілактики захворювань, оскільки кращий спосіб боротьби з хворобами – їх запобігання.
Стан здоров’я людини в значній мірі залежить  від рівня її рухової активності. Наукові дослідження підтверджують, що обмежена фізична активність підвищує хворобливість та смертність. Це пов’язано з тим, що малоруховий спосіб життя, відсутність достатнього фізичного навантаження викликають атрофію м’язової та кісткової тканини.
Діти шкільного віку відчувають велику потребу в русі. З приходом до школи загальна рухова активність дітей падає на 50%.Школярам доводиться не тільки обмежувати свою рухову активність, а й тривалий час підтримувати незручну для них статичну позу, сидячи за партою.
Через тривале сидіння дихання стає менш глибоким, знижується обмін речовин, відбувається застій крові в нижніх кінцівках, що веде до зниження працездатності всього організму і особливо мозку; послаблюється увага, пам'ять, погіршується координація рухів. Щоб нейтралізувати негативні явища, що розвиваються у школярів під час тривалої розумової праці, доцільно чергувати її з активною формою діяльності.
Однією з форм активної діяльності та  підвищення рухової активності дітей під час навчально-виховного процесу є проведення фізкультхвилинок.
Час проведення фізкультхвилинок залежить від:
  • Виду уроку
  • Типу уроку
  • Місця уроку в розкладі
  • Структури компонентів уроку
  • Стану учнів
  • Сезону уроку
  • Навіть навчальної чверті

Методичні рекомендації та вимоги до проведення фізкультхвилинок.
1.Фізкультурна хвилинка повинна тривати 2-3 хвилини.
2. До комплексу фізкультхвилинки входить 4-5 простих, доступних вправ, які не вимагають великого напруження, але повинні впливати на основні м’язові групи.
3.Кожну вправу необхідно повторювати 4-6 разів, у середньому темпі виконання.
4.Підібрані вправи повинні поліпшувати кровообіг і дихання, сприяти підвищенню розумової працездатності, позитивно впливати на емоційний стан учнів та також нести корекційну спрямованість.
5.При складанні комплексу фізкультурних хвилинок вчитель враховує вид діяльності на уроці, так на заняттях з письма, мови доцільно виконувати фізичні вправи для рук і пальців, на інтенсивне потягування, випрямлення, на вигинання хребта, на розпрямлення грудної клітки, для зору, ніг та інші.
6.Найкращою формою виконання фізкультхвилинок є ритмічна гімнастика, тобто виконання вже відомих вправ під веселу, ритмічну музику.
7.Для активізації дихання і діяльності серцево-судинної системи краще застосовувати фізкультурні хвилинки з віршованими вигуками учнів, лічилки, кричалки, пісні, речитативи.
8.Доцільно в комплексі фізкультурних хвилинок чергувати вправи динамічного і статичного режиму виконання.
9.Якщо урок триває 45 хвилин, то на 20-25 хвилині виконується фізкультхвилинка; якщо 30 хвилин – на 12-15 хвилина уроку призначається для проведення фізкультурних пауз.

Немає коментарів:

Дописати коментар